Onderdeel van de samenwerking is onder meer de eigen Boerenbox in het Philips Stadion en de organisatie van verschillende mooie activiteiten voor de supporters van PSV én de agrarische sector.
Een brug slaan tussen boeren en burgers. Dat is kort samengevat wat negen toonaangevende bedrijven uit de Agrifoodsector samen met PSV voor ogen hebben. De club is voor hen een platform om boeren en burgers beter met elkaar te verbinden. De partners Coppens Diervoeding, Goorts+Coppens Advocaten, Fransen Gerrits, Orgamex, Pali Group, PIC-NL, Vion, Vitelia en Voergroep Zuid blijven onder de naam AgriFriends samen met PSV een creatieve dialoog op gang brengen. Daarmee is meer begrip creëren voor het werk van de boer en de kwaliteit van de Nederlandse voedselproductie een sleuteldoelstelling.
De samenwerking startte in seizoen 2019-2020 en heeft inmiddels verschillende activiteiten opgeleverd, waaronder een ‘boer voor een dag actie’ én de ‘AgriFriends-PSV Foodbox’. De Boerenbox in het Philips Stadion is de ‘homebase’ van AgriFriends, de plek waar zij ook in de nabije toekomst de dialoog tussen boeren en burgers willen blijven faciliteren. Ook zijn er volop ideeën om samen met PSV op een creatieve manier de maatschappelijke dialoog over de AgriFoodsector aan te gaan. “Vol passie en enthousiasme wordt er aan het uitdragen van onze boodschap gewerkt”, zegt Huub Fransen, woordvoerder en één van de initiatiefnemers. "Wij hebben ervaren dat dit een mooi podium is dat we graag samen verder uitbouwen. Voetballiefhebbers uit de regio gaan dus zeker van ons horen.”
De keuze voor PSV is een logische, vond Frans Janssen al in 2019. De Commercieel Directeur van de club is blij dat AgriFriends de waarde van de samenwerking met deze verlenging erkent en het contract verlengt. Janssen: “PSV gelooft sterk in samenwerken en is steeds vaker een belangrijke spil in het regionale ecosysteem. Ons partnership met de Brainport Eindhoven is daarvan een mooi voorbeeld. AgriFriends is een soortgelijk initiatief. Een aantal bedrijven uit de Agrifoodsector die hun krachten bundelen om samen zichtbaar te zijn binnen de maatschappij en een duidelijke boodschap uit te dragen. Als producenten van ons voedsel zijn zij een belangrijke spil in onze samenleving. PSV en gezonde voeding, dat past perfect bij elkaar.”