“Door de jaren heen is het koopgedrag van klanten veranderd. Dit vraagt om aanpassing van winkelformules”, legt manager Retail Rachel Jorissen uit. “Zo is het creëren van meer beleving in de winkels essentieel om jonger publiek aan te trekken en bestaande klanten vast te houden.” De nieuwe winkelformule heeft een meer open en meer natuurlijk karakter en speelt nadrukkelijker in op de verschillende seizoenen. Daarnaast zijn er meerdere servicepunten in de winkel waar klanten advies krijgen. Ook is de winkel zo ingericht dat er ruimte is voor aantrekkelijke aanbiedingen, wat het aantal impulsaankopen moet vergroten.
Het team in Echt heeft de afgelopen weken hard gewerkt aan het ombouwen van de winkel. Dit gebeurde conform het draaiboek en met hulp van de Welkoop franchise organisatie. “Het resultaat mag er wezen”, zegt Rachel enthousiast. “Het is mooi dat we deze stap kunnen zetten. De tijd zal ons leren wat het met onze verkoopresultaten doet.”
Ook Ruurd Hollanders, bedrijfsleider van Welkoop Echt, kijkt enthousiast terug op het ombouwproces en het resultaat. “Als team zijn we blij met nieuwe uitstraling van onze winkel. Het ombouwen verliep soepel. Het is te merken dat het bouwteam van Welkoop goed op elkaar is ingespeeld. Ons team heeft alles op alles gezet om de heropening tot een succes te maken. We zijn trots op het resultaat en hebben er veel zin in om onze klanten in de vernieuwde winkel te verwelkomen.”